30 Ekim 2014 Perşembe

KİTABIMIN ÖNSÖZÜ!!!

ÖNSÖZ
Bu kitap fikri ilk olarak Boğazhisar Eğitim Kurumlarının değerli müdürü Hüseyin Hilmi Aladağ tarafından bana iletildiğinde inanilmaz heyecanlandım. Çünkü bunca yıldır yaptığım ve de çocuklar adına anlam ifade eden çalışmalarım artik sadece belli sayıdaki çocuk tarafından değil ülkedeki tüm çocuklar ve eğitim kurumlarınca kullanılabilecekti. Bunun manevi hazzını yaşamak çok önemli bir değerdi benim için. Ve de Boğazhisar eğitim kurumlarının birbirinden değerli öğretmen ve yöneticilerininde sonsuz desteğini arkama alarak büyük bir heyecan ve enerjiyle kitapta yer alacak deneyleri seçmeye başladık. Müdürümüzün de her zaman söylediği üzere bu kitap gelecek nesillere bırakılabilecek çok önemli ve değerli bir miras olarak büyük bir titizlikle hazırlanmalıydı. Ve de kitabımızın devamı da olacağını düşünerek büyük bir titizlikle çalışmalara başladık. Deneyleri okulumuz öğrencilerinin uygulaması ve neticelerini görmek adına yaptığımız atölye çalışmalarında kullanarak bir nevi uygulama sırasında karşılabilecek her tür aksiliğe karşı önlemlerimizi de ince eleyip sık dokuyarak hazırladık. Ayrıca deney kitabımızda yaptığımız bazı deneyler öncesi o deneylere ait tarihsel geçmişi ve bilimsel araştırmaları da ekleyerek öğrencilerimize farklı bir pencereden bakabilme şansı tanımış olduk.
Bu kitap içinde yapılan deneyleri birden fazla yöntem ya da değişken kullanarak yapılabilecek düzeye getirdiğimize inanıyoruz. Böylece öğrenciler her deney sonunda elde edecekleri kazanımlar sayesinde kendi deney düzeneklerini de kurabilecekler ve de istedikleri bir değişkeni değiştirerek deney sonuçlarını yorumlamayı da bir kazanım olarak elde edeceklerdir. Proje koordinatörü olarak görev yaptığım için kitapta elde etmek istediğim en önemli kazanım öğrencilerin bu deneyler sırasında proje fikirleri geliştirerek o fikirleri alanında uzman akademisyenlerle de paylaşarak ülkem adına kazanca dönüştürmelerini de sağlamak olacak bir yandan.
Girişimci yönümü de göz önünde bulundurduğum zaman kitap serimin ilerleyen dönemlerinde öğrencilerimin projesel fikirlerine de yer vermekle birlikte genç yaşta onları ürüne dönüştürme ve öğrendiklerini ya da fikirlerini üniversite ortamlarında üst düzey teknoloji kullanabilecekleri ortamlara taşıyarak onlar açısından değere dönüştürmek amacında olacağım bundan sonrası için…
Bu kitabı yazmam sırasında bana her tür desteği veren başta kurumum Boğazhisar Eğitim Kurumlarının değerli yöneticileri Hüseyin Hilmi Aladağ bey’e, ortaokul müdür yardımcılarımız Ahmed Pak bey’e, ilkokul müdür yardımcımız Sevcan hanım’a, okul öğretmenlerimizin tamamına, kitabın hazırlanması esnasındaki yayıncılık destekleri için başta Adem Fidan hocamız olmak üzere Çamlıca Cocuk Yayınlarının birbirinden değerli personeline, bugüne dek yanimda olarak bana manevi güç veren eşim Derya Aldemir ve biricik kızım Tayyibe Dora Aldemir’e teşekkürü borç bilirim…..
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder