oyunların genel gelişim alanlarına göre ayrımları yapılmış ve ne şekilde sunulması gerektiği hakkında örnek oluşturulmuştur. | ||||||
1 - (a,b,c) (mantık yür-strateji-problem çözme) | 2 - (d) (dikkat-hız-hafıza-görsel algı) | 3 - (e,) (uzaysal algı) | 4 - (f) (diğer: bilgi kazanımı-baskı altında duygu kontrolü) | |||
camelot | zingo | Day &night | Tik...Tak BOMM (Pass the Bomb | |||
Batik Classic | s'match | winomino-katamino | Tabu | |||
Trafik (rush hour) 8-99 | jenga | şaşırtan kule | ||||
Quoridor Classic | Equilibro - Full Game | Castle Logix | ||||
Go Getter Cat & Mouse | tempo tempo | Bill & Betty Bricks | ||||
Titanic - Çikolata Yerleştirme
- tipover - hoppers - esnek bulmaca |
renkli kaplumbağalar | çılgın canavarlar | ||||
snack attack | hide and seek | |||||
sesleri eşle (yackety snack) | camouflage | |||||
Karikatür Çiz! (Cartoon It!) | architecto | |||||
Colour Code | road block | |||||
Basket (Swish) | ||||||
Rubik's Race | ||||||
Pazartesi | Salı | Çarşamba | Perşembe | Cuma | ||
ders saati | ||||||
10:00 - 10:40 | 1 | 4 | 7 | 10 | 13 | * 1 den 15 e kadar olan rakamlar
şubeleri temsil etmektedir |
11:00 - 11:40 | 2 | 5 | 8 | 11 | 14 | |
12:00 - 12:40 | 3 | 6 | 9 | 12 | 15 | |
NOT: 2
ders arasında MÜMKÜNSE 20 dk. Tenefüs verilmeli. Materyallerin düzenlenmesi ve tertipi problem oluşturabilir. |
||||||
Okulunuz da 5 ve 6 yaş ortalama 120 öğrenci ve 6
şube varsa; sınıflarda 10 öğrenci olsa 12 şube olarak derse girecekler (10
öğrenciden fazla olduğunda tek öğretmen ile program kazanımlarında düşüş
yaşayacaktır.) 120 öğrenci ve günde 3 saat akademik eğitime zaman ayıran böyle bir kurumda tavsiyemiz zeka atölyesi dersine 8 er öğrenci almaktır. Böyle olunca bu der için sanki 15 şubeniz olacak ve haftalık ders programına görüldüğü gibi sığdırılabilecektir. |
||||||
ÖNEMLİ | ||||||
Haftada 1 ders saati zeka oyunları ile beraber
1 ders saati de ayrıca YUP-KAPLA dersi yapılmasını şiddetle tavsiye ederiz,
çünkü yup dersi sistemli işlendiğinde akademik olarak çocuklarda ciddi
gelişim meydana getiriyor ki Almanya başta olmak üzere bir çok eğitimde ileri adım atmış ülkelerin eğitim sistemine yıllar önce girmiş olan bir materyaldir. Yaptığımız çalışmalar sonucu çocuklar hakkında hem öğretmenlerinin hem de velilerin somut olumlu düşünceleri oluşması son derece mühimdir, bu kazanımı sağlamak için de yup materyali büyük katkı sağlayacaktır. KAPLA materyali ister YUP ile beraber isterse de zeka oyunları ile beraber öğretmenin tercih ettiği miktar ve zamanlarda eğitime dahil edilecektir. Eğer kurum bu tarz eğitimlere haftada 3 saat onay verirse ayrıca 1 saatlik KAPLA, eğer kurum haftada 4 saate onay verirse ayrıca 1 saat de sıradışı düşünme dersine yer verilir. |
||||||
Pazartesi | Salı | Çarşamba | Perşembe | Cuma | ||
ders saati | ||||||
10:00 - 10:40 | 10 | 13 | 1 | 4 | 7 | |
11:00 - 11:40 | 11 | 14 | 2 | 5 | 8 | |
12:00 - 12:40 | 12 | 15 | 3 | 6 | 9 | |
YUP dersi konulduğunda örnek ders programı yukarıdaki gibidir YANİ çocuklar bu 2 derse üst üste değil de aralıklı girmeli mesela zeka oyunlarına Pazartesi giriyorsa yup dersine Çarşamba girmeli. |
21 Nisan 2014 Pazartesi
ZEKA ATÖLYESİ İÇİN ÖRNEK DERS PROGRAMI!!!
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder