8 Mayıs 2014 Perşembe

Matematik Ve Fen Bilimleri Proje Çalışması Bu Benim Eserim Ödül Töreni

Matematik Ve Fen Bilimleri Proje Çalışması Bu Benim Eserim Ödül Töreni


Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Biz bütün çocuklarımızı elden geldiğince bütün müsamerelere çıkarmak istiyoruz. 42 bin 494 öğrencimizin tümünü aynı şekilde kutluyorum” dedi.

- Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Biz bütün çocuklarımızı elden geldiğince bütün müsamerelere çıkarmak istiyoruz. 42 bin 494 öğrencimizin tümünü aynı şekilde kutluyorum” dedi.
Milli Eğitim Bakanı Avcı, 9. Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması Bu Benim Eserim Ödül Töreni’ne katıldı. MEB Şura Salonu’nda gerçekleşen törende Bakan Avcı, “2004 yılından itibaren Bakanlığımız Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile TÜBİTAK’ın işbirliği sayesinde gerçekleştirilen Bu Benim Proje Yarışmasını geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek, bilimsel amaçlı yarışma vb. etkinlikleri yaygınlaştırmak ve teşvik etmek amacıyla yapıyoruz” diye konuştu.
Bu yıl yarışmaya 81 ilden 42 binden fazla proje başvurusu yapıldığını kaydeden Avcı, “Her yıl artan sayıda öğrencimizin projeleriyle bu çalışmaya katılması bizi heyecanlandırıyor. Bakanlığımız eğitimin, bireyin ve toplumun gelişmesini sağlayan ekonomik kalkınmayı destekleyen vazgeçilemez ertelenemez bir süreç olduğunun bilinciyle çalışmalarını sürdürüyor” ifadelerini kullandı.
Bakan Avcı’nın konuşması esnasında salona giren çocuklar olduğunu görünce resmi konuşmasını bırakarak yarışmanın ne anlam ifade ettiği şöyle anlattı:
“Bu yarışma güzel. Çünkü çocuklarımızın merak duygusunu önemsediğimizi gösteriyor. Merak duygusuna değer verdiğimizi gösteriyor. Bu sadece bizim kültürümüzde değil, bütün kültürlerde yeni olan bir gelişme. Yani merakın özellikle çocuk merakının önemsenmesi ve değerlendirilmesi öyle kolay gelinmiş bir aşama değil. Hemen her kültürde fazla merak etmenin, fazla kurcalamanın iyi olmadığına dair atasözleri var biliyorsunuz. Biz genellikle kendimizdekini görüyoruz ama yabancılarda da var. Şimdi bu yarışmalar bunu kırıyor. Çok güzel bir karşılık veriyor çocuklarımızdan. 44 bin 494 sanırım müracaat.”
Bütün katılan öğrencileri tebrik eden Avcı, katılan 42 bin 494 öğrencinin tümünü TÜBİTAK’ın yayınladığı Bilim ve Teknik Dergisi’ne abone ettiğini açıkladı.
Ece Ayhan’ın bir şiirindeki mısrayı paylaşan Avcı, “Yalınayak Şiirdir başlıklı şiirinde Ece Ayhan çok esaslı bir soru soruyor. 'Yılsonu müsamerelerine kimler çıkartılmaz?' Biz bütün çocuklarımızı elden geldiğince bütün müsamerelere çıkarmak istiyoruz. 42 bin 494 öğrencimizin tümünü aynı şekilde kutluyorum” dedi.
Konuşmaların ardından, Bakan Avcı, proje çalışmasındaki jüri üyelerine plaketlerini, projesi ödüllendirilen öğrencilere ise tablet bilgisayarlarını takdim etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder