22 Nisan 2014 Salı

COMPLETE SUDOKU


PROJE ADI: COMPLETE SUDOKU

PROJE AMACI:

insanların birbiri ile hem zeka geliştirmek hem de eğlenmesini sağlamaktadır. Bu oyun oynandığı zaman IQ seviyesini %3 derecesinde geliştirmektedir. 

GİRİŞ:

Anadolu uygarlığı hiçbir zaman çocuğunu oyunsuz bırakmamıştır, yapılan arkeolojik kazılarda Anadolu’nun her köşesinde çocuklara ait oyunlara rastlanılmıştır. Dini kültür içinde ise en büyük öğretici olan Peygamber Efendimiz ‘’çocuğu olan onunla çocuklaşsın’’ diyerek oyun ve oyunun önemi üzerinde durmuştur. Hatta; “çocuklarınızın oyunlarına katılın çünkü o oyunlara melekler iştirak eder” diyerek bizleri teşvik eden manevi bir birikimin temelleri üzerindeyiz. Selçukluda GULAMHANELERDE, Osmanlıda dünyanın ilk dahiler okulu olan ENDERUN mekteplerinde çocuk oyunları üzerinde ciddi kafalar yorulmuş ve oyunları bedensel, zihinsel, sosyal gibi kategorilere ayırarak uygulamaya koymuşlardır. Ancak gelinen son nokta itibariyle Sunay Akın’ın oyuncak müzesi hariç ülkesinde çocuğuna oyun ve oyuncak konusunda en soğuk yaklaşan bir Millet nasıl olmuşuz? Sadece Almanya da elliye yakın çocuk müzesi var. Kaldı ki biz dünyada çocuklarına bayram hediye eden tek millet olmuşken bu noktaya nasıl geldik acaba? 

“Oynamasını bilmeyen bir  çocuk,(bu küçük ihtiyar) hiçbir zaman düşünmesini öğrenmeyecek olan bir büyüktür.”  der Jean Chateau. Gerçekten de böyle değil mi? Ne zaman oyun oynamaya kalksak mutlaka bir arkadaş çevresiyle etkileşime girmeli, belli kurallara uymalı , sıra beklemeyi öğrenmeli, yeri geldiğinde oyundan dışarı çıkmalı, kendini ifade etmeyi öğrenmeli,zihinsel becerilerini geliştirmeyi öğrenmeli,vücudumuzu kullanmalı ve tüm becerilerimizi etkin hale getirmeliyiz.

Piaget oyunu bir uyum olarak ifade ederken,

Montaigne oyunu, çocukların en gerçek uğraşıları olarak tanımlamıştır.

Montessori ise oyunu, çocuğun işi olarak nitelendirmiştir. 

KULLANILAN YÖNTEM:

Oyun iki kişi ile oynanır. Amaç ortadaki 3x3’lük karede sudoku oluşturmaktır. Rakip takım noktalı yerlere bütün taşlarını koyduğunda ortada olan taşlar başladıkları yerlere geri dönerler. Bu oyun böylece devam eder.ortada ilk sudokuyu oluşturan kazanır

PROJE BÜTÇESİ:

Oyun taşları 5 TL

OYUN TAHTASI 10 TL

TOPLAM 15 TL

PROJE TAKVİMİ

KASIM AYI: PRoje fikriyle alakalı literatür taraması yapıldı ve de zeka oyunlarının çocuklar üzerindeki etkinliği ile alakali tüzder yetkilileri ile toplantılar yapıldı.

ARALIK AYI: PRoje fikri ile alakalı malzemeler temin edilerek oyun içeriği hazırlandı.

OCAK AYI: TEmin edilen malzemeler ile oyun tasarlandı ve de ilk olarak sınıf öğrencileri arasında oynandı.

ŞUBAT AYI: Okul içerisinde düzenlenen zeka oyunları yarışmasında oyun öğrencilere tanıtıldı.

MART AYI: İlçede yapılan zeka oyunları turnuvası ile oyun ilçeye tanıtıldı.

NİSAN AYI: Akıl oyunları ile ilgili öğrenci adına patent ve isim hakkı için başvuruları yapıldı.

 

SONUÇLAR:

Belki Complete Sudoku'nun verilerindeki en önemli bulgu oyunlarla yapılan çalışmaların ihtiyacı en çok olan çocuğa en çok yardımda bulunduğudur. Seviye olarak çocuk ne kadar aşağıdan başladıysa bilişsel gelişimi o kadar hızlı ve fazla oldu. Bu eğitim yoluyla yapılmaya çalışılan faaliyetlerde oldukça nadir görülür. Genellikle en çok faydalananlar zeki çocuklardır ve başlangıçta mücadele eden çocuklar hayli geride kalır. Daha küçük sınıflar, öğretmen eğitimi, özel okullar ve tüm gün programları gibi geniş çaplı eğitim reformlarının milyonlarca dolarlık maliyetleri vardır.

KAYNAKÇA:

1-www.tuzder.org

2-http://www.ustunzekalilar.org/egitim-programlari/makaleler/172-13--lk-hediye--cocuklarin-iqsunda-13-puanlik-artis.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder