21 Nisan 2014 Pazartesi

RESMİ VE ÖZEL OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ, İLKÖĞRETİM VE ÖZEL EĞİTİM OKULLARI YÖNETİCİ DENETİM FORMU


01- İli, İlçesi
MALATYA/ Merkez
06- Yöneticiliğe Başladığı Tarih
  …/……/………
02- Okulu
 
07- Mesleki Kıdemi ve Kadrosu
…. Yıl,       Der:      Kad:
03- Adı ve Soyadı
 
08- Branşı / Ek Branşı
 
04- Sicil No
 
09- Görevi
 
05- T.C. Kimlik No
 
10- Denetim Tarihi
….,…./……/201.
GÖZLENEN DAVRANIŞLAR
A- KURUMUN FİZİKİ DURUMU:
* Okul bahçesi, bina ve bölümleri, oyun-spor alanları ve tesislerini düzenleme, bakım onarım ve kullanımını sağlama.
* Bina ve tesisleri yerleşim plânına uygun adlandırma ve kullanımını sağlama.
* Yangından korunma ve sivil savunma önlemlerini alma, elektrik tesisat ve panosunun bakımını yapma, kullanım şeması ve açıklamaları
    İlgili bölümlere asma.
* Türk Bayrağı mevzuatını uygulama, Atatürk ve şeref köşesini hazırlama, koridorları mevzuata ve hizmetin niteliğine uygun düzenleme.
* Dershane ve diğer bölümlerde mevzuatına uygun donanım ve düzenlemeleri yapma.
* Ders, spor ve sosyal etkinliklerde kullanılacak araç-gereçleri ve demirbaş eşyaları edinme, koruma ve kullanımını sağlama.
* Sınıf ve okul kitaplıkları/ kütüphane, öğretmen çalışma odası, ana sınıfı, rehberlik servisi, lâboratuar, atölye, teknoloji derslikleri gibi bölümleri oluşturma.
B- EĞİTİM, ÖĞRETİM VE DEĞERLENDİRME:
* İş takvimi, yıllık çalışma programı ve okuttuğu dersin plânlarını hazırlama ve uygulama.
* Haftalık ders dağıtım çizelgesini, okulun ve çevrenin koşullarına uygun, öğrencilerin gelişim düzeyleri ve verimlilik esaslarını gözeterek hazırlama.
* Öğrencilere okuttuğu dersin öngördüğü hedef ve hedef davranışları kazandırma, öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme.
* Eğitim ve öğretimle ilgili sorunları belirleme, öğretmenler kurulunda görüşme ve alınan kararları uygulama.
* Öğretmenlerin; plânlama, uygulama ve öğrenci başarısını ölçme-değerlendirme etkinliklerinde birliği sağlama.
* Törenler, belirli günler ve haftalar, eğitici kol çalışmaları, sosyal, kültürel, sportif etkinlikler ile ders dışı etkinliklerini plânlama ve yürütme.
* Rehberlik hizmetlerinin amaca uygun yürütülmesini sağlama.
* Öğrenci başarısızlığının nedenlerini araştırma, çözüm yolları önerme, gerekli önlemleri alma, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyaç
   duyan öğrencilerle ilgili iş ve etkinlikleri yürütme.
* Okul öncesi eğitimini özendirme ve gelişmesini sağlama.
* Yönetici ve öğretmenlerin yararlanacağı mevzuat, ders programları, kaynak kitapları, görsel, işitsel ve hareketli sunu araçlarını edinme
   ve kullanılmasını sağlama.
* Derslerin/ etütlerin zamanında ve verimli olarak yapılmasını sağlama.
C- BÜRO İŞLERİ:
* Kurumlarda tutulması gereken defter ve dosyalar ile desimal dosya sistemini ve kayıtları usulüne uygun düzenleme, işletme ve arşivleme.
* Öğrenci kayıt, nakil, sağlık, izin, rapor, belge, devam-devamsızlık, not çizelgeleri, karne, sınıf geçme, diploma vb. işleri yürütme.
* Personelin göreve başlama-ayrılma, görevlendirme, sağlık, izin, rapor, özlük hakları, devam-devamsızlık, sicil, disiplin vb. işlemlerini yürütme.
* Yeterli ve dengeli beslenme ilkelerine uygun aylık-haftalık yemek listelerini hazırlama ve uygulama.
* Öğrenci ve öğretmenlerin nöbet çizelgelerini ve görev talimatını hazırlama ve uygulama.
* Demirbaş alımı, kayıt, sayım, düşüm, devir-teslim işlerini mevzuatına uygun yürütme.
* Aylık, ücret,  özel gider indirimi, anasınıfı ücretleri, MEV payları, kantin ve okul kooperatifleri ile ilgili iş ve işlemleri mevzuatına uygun yürütme.
* Bütçe, ödenek, ihale, döner sermaye ve ambara ait iş ve işlemleri mevzuatına uygun yürütme.
D- YÖNETİM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ:
* Eğitim-öğretim ve yönetim görevlerini yasa, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, emir ve çalışma plan ve programlarına uygun olarak yürütme.
* Eğitim-öğretim ve yönetimin verimliliğini/ kalitesini artırmak üzere araştırmalar yapma, okul geliştirme programı, plân, projeler hazırlama ve uygulama.
* Kurumda demokratik kuralların uygulandığı, iş birliği, iş  bölümü ve koordinasyonun sağlandığı, sevgi ve saygıya dayalı, uyumlu bir çalışma ortamı
   oluşturma.
* Personelin derslerini ve diğer etkinliklerini denetleme, rehberlik yapma ve motivasyonu sağlama.
* Öğretmenlerin, aday öğretmenlerin ve hizmet içi eğitim ihtiyacı bildirilen personelin iş başında yetiştirilmesini sağlama.
* Rehberlik ve denetim çalışmaları sonunda bildirilen önerileri ve kurumun ihtiyaçlarını ilgili kurullarda değerlendirme ve yerine getirme.
* Servis araçları ve taşımalı eğitim kapsamındaki öğrencilerin taşınma, güvenlik ve beslenmesi ile ilgili önlemleri alma ve uygulama.
* Kurum kültürünü geliştirme becerilerini, kurum misyonunu yerine getirme vizyonunu oluşturma.
E- KENDİNİ YETİŞTİRME:
* Eğitim ve öğretim etkinliklerini planlarken okulun, öğrencilerin, personelin ve çevrenin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurma, okulu
   çevresinin kültür ve eğitim merkezi yapma, velilerle iş birliği sağlama, çevre olanaklarından yararlanma, okulu için vizyon ve misyon geliştirme.
* Koruma derneği, okul aile birliği ve okul kooperatifini kurma, iş birliği içinde verimli çalışmalarını sağlama.
* Üniversiteler, yerel yönetimler, özel-kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ile ilişki kurma.
* Veli toplantılarının ve ana-baba eğitiminin yapılmasına imkân sağlama.
* Çevreyi tanıma ve koruma, bulaşıcı hastalıklara karşı önlemler alma.
* Kendini yetiştirme, çağdaş öğretim stratejileri ve yönetim yaklaşımlarını izleme, teknolojik gelişmelerden yararlanma ve yararlandırma.
* Mesleğinin ve görevinin gerektirdiği kurallara uyma ve örnek olma.
 
F- HİZMET İÇİ EĞİTİM GEREKSİNİMİ
 

                                       (Yoktur)

G- DEĞERLENDİRME
BÖLÜM
A
B
C
D
E
TOPLAM
Puan Değeri
15
40
15
15
15
100
Başarı Puanı
 
 
 
 
 
 
Başarı Derecesi
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder