30 Nisan 2014 Çarşamba

Daha Iyi yaklaşık dümen karşı siyasetçilerin, politikacıların hepsinin uzaya gönderilmesi gerektiğini düşünüyorum

Uzayda namaz kılan ilk astronottan ilginç öneri

Uzayda namaz kılan ilk astronottan ilginç öneri

Shukor, “Daha Iyi yaklaşık dümen karşı siyasetçilerin, politikacıların hepsinin uzaya gönderilmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi.
Yaşları 5-12 aralarında değişen altın gibi zekalı çocuklar ve aileleri, Tüm Altın Sarısı Zekalılar Derneği’nin (TÜZDER) İstanbul Fen Üniversitesi ile hep birden düzenlediği ‘Altın Zekalılarla Üstün Ufuklara’ aktüel sempozyuma katıldı. Sempozyumun gurur konuğu, uzayda namaz kılan Malezyalı uzay adamı ortopedi uzmanı Dr. Sheikh Muszaphar Shukor oldu. İTÜ Ayazağa Kampüsü’nde gerçekleştirilen sempozyumda Shukor, uzayın keşfinden bahsetti.
Sempozyumun arkasından pres toplantısında akıcı astronot Sheikh Muszaphar Shukor, kendisinin altın gibi zekalı olup olmadığı yönündeki sorulara, “Ben türünün en iyisi zekalı bazı kuruş değildim fakat hatırladığım kadarıyla 10 yaşında gökyüzüne bakardım. Sıkıntı ederdim gökyüzünü, boşluk filmlerine kaba ilgiliydim. daima Türk öğrencilerinin ayrıca bu tür yaklaşık tutkuya sahip olduğunu düşünüyorum” o konuştu.
Uzaya çıktıktan sonra dünyaya, hayata zıt görüntü açılarının değiştiğini veznedar Shukor, “Artık tüm şeyi sayı haline getirmiyorum, geniş kapsamlı sorunları kafama takmaya başladım. Açlıktan ölen çocuklar, savaştan ölen çocuklar, kadınların çektiği acılar olsun bunlara bir kat daha artı odaklanıyorum. Yani çok amaçlı sorunlar fazla yoğunlaştım. Bu yüzden siyasetçilerin, politikacıların hepsinin uzaya gönderilmesi gerektiğini düşünüyorum. Oraya gittiklerinde gözleri açılır” dedi.
“UZAYDA 5 MEVSIM IBADET KILDIM”
Uzaydan ayrılmaya aşina uzayda ezan sesini duyduğunu, 5 zaman namazını hem kıldığını anlatan Sheikh Muszaphar Shukor, “Ezan sesini duyduğumda kaba şaşırdım. Çevremdekiler kaba şaşırdılar. Belki bilmedikleri dolayı duymamış olabilirler ki dediğim benzer Allah’ın büyüklüğünü orada hissettim. Üzerine gitmek istiyorum. Elimden giren çabayı göstereceğim. Yer serüveninden sonra biraz arkadaşlarımızla biraz araya gelip, ‘Uzayda nasıl dua kılınır?’ birlikte karşılaştırmalı Müslümanlara kasti biraz malt karıştırma küreği hazırladık” dedi.
Astronotla tanıştıkları göre bilime olan sevgilerinin artığını söyleyen çocuklar eğer, “Anlatılmaz yaşanır denir ya acilen böyle amma duygudayım. Aralık şiddetli dolaşık bir yer ama her davranış yaklaşık ahenk ve uyum içerisinde. Orayı şiddetli kaygı ediyorum” şeklinde konuştu.
PROJELER UZAY ADAMI SHUKOR’U ŞAŞIRTTI
Toplantının arkasından astronot Sheikh Muszaphar Shukor, altın zekalı çocukların robotik uygulamalarını, astronomi, öğrenim aynı farklı olarak projelerini inceledi. Öğretmeniyle hep birden Shukor’a projesini söyleyen 14 yaşındaki Bünyemin Tuğrul Kocabaş, abisi hastanedeyken annesinin etrafa dokunmaması gerektiğini söylemesi üzerine yaptığını araştırmaları sonucunda, ‘Sulu bakteri sevmeyen zar malzemesi sentezi’ adı altta bakteri ve sulu tutmayan kağıt havlu hayata geçirdiğini dile getirdi.
Bunun aşkın tüm çocukların sert şık olduğunu anlatan Dr. Sheikh Muszaphar Shukor’un, “Bu çocuklar, açık yürekli yönlendirmeler olursa birer tam olacak. Gördüğüm kadarıyla hem de Türkiye’ayrıca uzaya karşı aşırı havale mevcut. Bu noktada bilime, uzaya olan istek doğuştan fakat hem hükümete düşüyor” dedi.
ALTIN ZEKALILARIN 3 TABAN ÖZELLİĞİ
TÜZDER Tahmini Müdürü Tunahan Taşkın, üstün ehil çocukların genel ve belli bağış, satır dışı düşünce yeteneği ve dürtü edinmek -mek üzere 3 bir parça özelliklere usta olması gerektiğini söyleyerek, çocukları altın zekalı olarak tanımlamamız dolayı bunlardan birinde yüzde 85 başarı sağlaması gerektiğini belirtti.
Türünün En Iyisi zekalıların altkatman sorunlarını da bölüm ardı etmemek gerektiğini anlatan Hayat Dolu, “Üstün zekalı çocuklar günümüzde ne acınacak şey oysa bir bir zeka düzeylerindeki akranlarıyla farketmez ortamda buluşturulmadığı amacıyla aldıkları eğitimi çalışan görmüyor, tepkilerini kendilerini dış dünyaya kapatarak veriyorlar” dedi.
Toplantının ardındaki çocuklar astronot Sheikh Muszaphar Shukor beraber selfie çektirmeyi hem kayıtsızlık etmedi.
Köken: İHA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder