PROJE ADI: YEDİTEPE
PROJE AMACI: BU BİR ZEKA OYUNUDUR. VE BU OYUNU OYNARKEN STRATEJİ GELİŞTİREN ÖĞRENCİLER PROBLEMLERLE BAŞA ÇIKMA YETENEKLERİNİ ARTTIRACAKLAR AYRICA MATEMATİK PROBLEMLERİNE FARKLI ÇÖZÜM METODLARI GELİŞTİREREK MATEMATİK DERSİNE KARŞI ÖZGÜVENLERİNİ ARTTIRACAKLARDIR.
GİRİŞ:
Oyunun 2 piyon (her iki oyuncuya da bir tane ) ve her iki oyuncuyu da da 7 şer duvarla oynanır. oyuna başlamadan önce her iki oyuncuda 2şer duvar kenara koyar. sonra kalan 5 duvarı iki rakipte sırayla dizer ama o beş duvarı öyle yerlere koyması gerekiyor ki hem rakibin kazanmasını zorlaştıracak hem de kendi kazanmasını kolaylaştıracak. Anlayacağınız duvarları dizerken çok iyi bir strateji yapması gerek. İki rakipte duvarları dizdikten sonra piyonlar hareket edebilir. Oyun esnasında da geri kalan duvarları kritik hamleler için kullanılır. Rakibin başladığı yere ilk giden kazanır.
YÖNTEM:
1- Her iki oyuncuda beş duvarını oyunun başında kullanmadan piyonlar kesinlikle hareket edemez.
2- Her oyuncu rakibinin kazanması için bir yol bırakmak zorundadır.
3- Piyonlar "ileri, geri ve sağ, sola" hareket ettirilebilir.
4- Piyonlar çok zorda kalmadıkları sürece birbirinin üzerinden atlayamaz.
5- Kullanılan duvarlar bir daha hareket edemezler.
PROJE BÜTÇESİ:
Bu proje için toplamda 20 tl gibi bir bütçe öngörülmüştür. sistemin tamamının tahta ile yapılacağı düşünülürse.
PROJE ÇALIŞMASI TAKVİMİ:
KASIM AYI:
OYUNLA ALAKALI FİKİR AŞAMASI VE LİTERATÜR TARAMASI YAPILMASI.
ARALIK AYI:
OYUNUN MALZEMELERİNİN TESPİT EDİLMESİ.
OCAK AYI:
MALZEME TEDARİKİ VE OYUNLA İLGİLİ STRATEJİLERİN TANIMLANMASI
ŞUBAT AYI:
OYUNUN OKULUN FARKLI DÜZEYLERDE OKUYAN ÖĞRENCİLERE OYNATILARAK ONLARIN ZEKA DÜZEYLERİNDEKİ GELİŞİME ETKİLERİNİN TESPİT EDİLMESİ
MART AYI:
OYUNUN FARKLI KURUMLARDA AYNI YAŞ GRUPLARDA UYGULANARAK ETKİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
NİSAN AYI:
OYUNA PATENT ALARAK SERİ ÜRETİMİNE GEÇİLMESİ İÇİN GEREKLİ GÖRÜŞMELERİN YAPILMASI VE ÜRETİCİ FİRMALARLA MALZEME KALİTESİ HAKKINDA GÖRÜŞMELER YAPILMASI
MAYIS AYI:
OYUNUN ONAYLARINI ALDIKTAN SONRA SERİ ÜRETİME GEÇİLMESİ VE DE ÖRNEK OLARAK SARIYER İLÇEDEKİ OKULLARA BİRER ADET GÖNDERİLMESİ
HAZİRAN AYI:
OYUNLA ALAKALİ ÖNCE İLÇE GENELİ ARDINDAN İL GENELİ TURNUVALAR DÜZENLENEREK BİLİNİRLİK VE MARKA DEĞERİNİN ARTTIRILMASI.
SONUÇ:
„‟TÜZDER, İstanbul Aydın Üniversitesi ve İstanbul İl Milli Eğitim
Müdürlüğü işbirliğiyle 3 devlet okulunda ve bir anaokulunda yürütülen proje
kapsamında ilkokul 1. Sınıflara ve anaokuluna devam eden 80 öğrenciye uygulanan
Zekâ ve Akıl oyunları atölye çalışmalarının öğrencilerin yetenek ve zeka
skorlarında ilerlemelere neden olduğu tespit edildi.
2012-2013 Eğitim -Öğretim
yılının 2. döneminde anaokulu ve 1. Sınıfa devam eden toplam 80 öğrenci ile,
TÜZDER ve İstanbul Aydın Üniversitesi işbirliğiyle yürütülen Zeka ve Akıl
Oyunları Eğitmenliği kursuna katılan 30 üniversiteli genç tarafından hafta
sonları sosyal bir proje olarak Zeka ve Akıl Oyunları atölye çalışmaları
gerçekleştirildi. Proje kapsamında yetenek ve zeka testleri öğrencilere
uygulamanın başında ve sonunda (ön test- son test olarak) uygulandı.
Araştırma sonucunda zekâ ve akıl oyunları atölye çalışmasına katılan her öğrencinin farklı kazanımlar elde ettiği görüldü. Ön test ve son test değerlendirmelerinde tüm değişkenler dikkate alındığında: öğrencilerde Sözel alanda ortalama 6,8; Performans alanında ortalama 7,5 ve Tüm puan alanında ortalama 8 puan artışı olduğu gözlendi.
REFERANSLAR:
1-http://www.tuzder.org/2012-2013/tuzder-zeka-gelistiriyor.pdf
2-http://www.thinkfun.com
3-http://www.foxmind.com
4-http://www.gigamic.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder